اوریگامی در این روزها در حال توسعه و استفاده در تمامی زمینه‌های دانشی از جمله پزشکی و معماری است.حال در این مقاله به مزایای اوریگامی برای سلامتی پرداختیم و بررسی کردیم که اوریگامی از چه جهاتی رو سلامت ما تاثیر دارد.

چرا مردم کاغذ را به شکل حیوانات مختلف تا می کنند؟ برای اکثر مردم، این کار جذاب است و به نظر زیبا می رسد. اما برای دیگران، راهی برای استراحت است؛ راهی برای اینکه تنش‌های روزانه را از خود دور کنند.

در حال حاضر محققان بیشتر و بیشتر دریافتند که تا کردن کاغذ می تواند برای کسانی که دارای شرایط پزشکی خاص هستند کمک کننده باشد. واضح‌ترین مزیت اوریگامی برای کسانی است که جراحی و یا آسیبی در دستشان داشته اند. اوریگامی به این بیماران کمک می کند تا کنترل حرکات دست خود را دوباره به دست بیاورند و به عضلات قدرت می‌بخشد.

بیماران دریافتند انجام حرکت‌های ورزشی دست از طریق اجرای اوریگامی بیشتر از روش‌های فیزیوتراپی سنتی در بهبود وضعیت سلامتی‌شان موثر است.

مزایای-اوریگامی-برای-سلامتی

برخی از درمانگران دریافتند که از سری مزایای اوریگامی برای سلامتی این است که اوریگامی به افراد دارای عزت نفس پایین، اضطراب، ADHD، اوتیسم، عقب ماندگی ذهنی و سایر شرایط بد روحی می‌تواند کمک کننده باشد. افرادی که بیماری افسردگی در آنها تشخیص داده شده است متوجه شده اند که اوریگامی به آنها امید می‌دهد. به همین ترتیب، افرادی که وابستگی و اعتیاد دارند، ممکن است متوجه شوند که اوریگامی به آنها یک نقطه ی کانونی برای تمرکز و صرف انرژی بر روی آن می دهد.

جالب توجه است که گروهی از داوطلبان، اوریگامی را به زندانیان آموزش داده اند. عمل تا کردن کاغذ اجازه می دهد برخی از زندانیان سطح اضطراب خود را کاهش دهند. برخی از زندانیان، مدل‌های اوریگامی را به همسران یا دخترانشان هدیه می دهند.

چه راهی بهتر از این برای بهبود سلامتی!

مزایای-اوریگامی-برای-سلامتی

اوریگامی مغز شما را تقویت می کند

از دیگر مزایای اوریگامی برای سلامتی تقویت مغز است. اوریگامی را به عنوان تمرینی برای مغز خود در نظر بگیرید! این به هماهنگی چشم و دست نیاز دارد، مهارت‌های حرکتی ظریف را ایجاد می کند و از تمرکز ذهنی پشتیبانی می‌کند – همه اینها مغز را تحریک می‌کنند. وقتی بچه ها دستورالعمل‌های اوریگامی را دنبال می‌کنند، هر دو قسمت حرکتی و بصری مغز آنها فعال می شود. پاداش: آنها باید همزمان از نیمکره چپ و راست مغز خود استفاده کنند. این منطق به علاوه خلاقیت است !! این برای توسعه مناسب ضروری است. نه تنها ذهن ما را تحریک می کند بلکه باعث ایجاد تخیل و حافظه می شود.

مهارت‌های ریاضی را افزایش می دهد

اگر متوجه شدید که بچه‌های شما با ریاضیات دست و پنجه نرم می‌کنند. اوریگامی راهی عالی برای هیجان‌زده‌کردن آنها در مورد کسرها، ساخت هندسی، درک سه بعدی، تفکر منطقی و حل مسئله است. مفاهیم اساسی اوریگامی در مفاهیم ریاضی و حل مسئله شکل گرفته است.