اوریگامی در صنعت ۳ (گنبد اوریگامی_پل اوریگامی)

isoDome گنبد اوریگامی محافظ صوتی:

isoDome گنبد اوریگامی محافظ صوتی ساده سازی کردن حریم خصوصی در مراکز اداری

ایجاد حریم خصوصی در مراکز اداری

isoDome یک محافظ صوتی قابل گسترش برای دفاتر با پلان باز است. طرح این گنبد با الهام از الگوهای اوریگامی گرفته شده است. مفهوم isoDome به عنوان راه حلی برای اولین منبع نارضایتی کاربران در دفاتر اداری با پلان باز مطرح شد. این مفهوم همان ایجاد حریم خصوصی صدا می‌باشد.

تحقیقات نشان می دهد که کاربران حداقل رضایت را از آکوستیک فضاهای خود دارند. این موضوع بین بقیه عوامل کیفیت محیط داخلی به نسبت بیشتر مورد نارضایتی قرار گرفته است.

گنبد اوریگامی محافظ صوتی در حالت تاشو از سقف آویزان است و به عنوان یک آکوستیک کار می کند. این محافظ به گونه ای ساخته شده که با استفاده از انواع متریال های آکوستیک ، صداهای فضای اداری را جذب می کند. این موضوع به دلیل هندسه ی ایجاد شده توسط الگوی تاشو است. این الگو باعث میشود امواج صوتی را در درون خود منعکس می کند تا صدا را بیشتر تضعیف کند.

هندسه ی ایجاد شده توسط الگوی تاشو

می توان برای ایجاد فضای یک جلسه ی بداهه با محیطی ساکت و آرام  isoDome را مستقر کرد.این گنبد اوریگامی با باز و بسته شدن میتواند تغییر اندازه داده و بزرگ شود. این محفظ صوتی میتواند فضایی به بزرگی ۴ الی ۶ نفر را که دور یک میز نشسته اند ایجاد کند. این موضوع باعث حفظ و جدا شدن بقیه ی دفاتر هم از نظر صدا و هم از نظر صوتی بشود.

isoDome باعث میشود که کاربران از حریم خصوصی برخوردار باشند و بدون حواس پرتی کار خود را انجام دهند. این موضوع به این دلیل است که محافظ صوتی به طور خاص فرکانس های صدا را در محدوده ی صدای انسان هدف قرار می دهد.

برخورداری کاربران از حریم خصوصی

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

پل اوریگامی

پل اوریگامی

منطقه ی پدینگتون لندن ، به عنوان یکی از بزرگترین مناطق رشد در انگلستان شناخته می شود. در راستای توسعه و پیشرفت این منطقه ، برنامه ریزی ها و ساخت و ساز های نوآورانه ای صورت گرفته است. یکی از این اقدامات طراحی پل اوریگامی عابر پیاده است.

طراحی پل اوریگامی عابر پیاده

پل های عابر پیاده Rolling Bridge و Fan Bridge بخشی از یک پروژه ی بازسازی گسترده تر است. این پل‌ها برای منطقه ی پدینگتون محسوب می شوند . این پل‌ها از جمله این سازه های نوآورانه الهام گرفته از اوریگامی هستند.

سازه های نوآورانه

بیشتر پلهای بازشو برای عبور قایقها از هم جدا می شوند. استودیو Heatherwick پلی را با الهام از اوریگامی طراحی می کند. این پل می‌تواند با استفاده از مکانیزم نرم تری خود را با جهش و نه شکستگی تغییر شکل دهد. این پل یک سازه ی قابل اجرا متشکل از ۸ واحد مدولار است که به هم متصل می شوند و با کمک جک های هیدرولیکی متصل به پایه های نرده ، پل می تواند به درون خود پیچیده شود و فرم منشور هشت ضلعیِ محصور ایجاد کند. سازه که در روند تا شدن از یک کرم هزار پا (کاترپیلار) تقلید می کند. در حالت مستقر شده ۱/۱۲ متر طول دارد و عابران پیاده می توانند از یک سمت آن به سمت دیگر عبور کنند. این پل باید قابل گسترده شدن می بود تا عبور قایق ها و عابران پیاده از روی بازوی کانال Gran Union تامین می شد.

پل‌های اوریگامی با استفاده از مکانیزم نرم تر خود با جهش و نه شکستگی تغییر شکل می‌دهن