اوریگامی در صنعت ۲ (سرنگ تاشو_بطری اوریگامی)

سرنگ تاشو الهام گرفته از اوریگامی

سرنگ تاشو

هلیکس،نام یک سرنگ تاشو الهام گرفته از اوریگامی است. این سرنگ تا شو توسط Daniel López Velasco و Ithzel Libertad Cerón López طراحی شد.

سرنگ تاشو از یک ماده به نام FlexiOH UV ساخته شده است. این ماده باعث میشود فرآیند ساخت و ساز آن کمتر پر زحمت و هزینه  بر باشد. این ماده یک نوع سیلیکون حرارت پذیر (heat_curable) است. طراحان این سرنگ تاشو از پخت حرارتی یا همان فرآیند سخت شدن ناشی از دما برای ساختن آن استفاده کردند. به همین دلیل قطعات تاشو این سرنگ بسیارانعطاف پذیرهستند و سوزن آن  بسیار مستحکم است.

انعطاف و استحکام سرنگ تاشو

ساختاراین سرنگ تاشو کریستالی و سیلیکونی است. ایده ساخت این سرنگ با الهام از توانایی فشرده سازی حجم آن از هنر تا کردن کاغذ اوریگامی می‌باشد. به همین دلیل به وسیله این ایده اندازه سرنگ‌ها را تا ۳۰ درصد کاهش دادند. این سرنگ قادر است مایعات را برای واکسن ها حمل کند و پس از فروپاشی تخلیه شود.

این سرنگ تاشو یک ورودی بارگیری خلاء دارد. این ورودی در بالای پیستون سفت و سخت سوزن آن است. میتوان از طریق آن ورودی دارو را به این سرنگ تاشو ریخت. پس از آماده شدن سرنگ تاشو، پیستون سفت و سخت فرو می رود و پیستون جمع شونده، فشرده می‌شود. در پایان دارو با موفقیت و ایمنی از طریق سوزن سیلیکونی سفت و سخت به بیمار تزریق می‌شود.

ورودی بارگیری خلاء سرنگ تاشو

/جایگزین سبز

این سرنگ جمع شونده با الهام از اوریگامی یک جایگزین سازگار با محیط زیست است. برای کاهش ضایعات زیست پزشکی راه حلی ارائه می دهد!

هدف از طراحی این سرنگ به عنوان جایگزینی سبز برای وسایل یکبار مصرف مورد استفاده در بخش سلامت است. سالانه از میلیاردها سوزن و سرنگ برای تزریقات استفاده می‌شود. در صورت دفع نادرست این زباله ها، سوزن و سرنگ می تواند خطر زیستی بسیار جدی ایجاد کند. دلیل آن خون آلوده داخل لوله‌ است که آن را نمی تواند از طریق بازیافت تجزیه یا پردازش کرد. این انباشت انبوه زباله با عرضه جهانی واکسن‌های COVID-19 به اوج خود رسید. یک طراح قبلاً برای این مشکل ایده ای ارائه داده بود. با این ایده طراحان یک جایگزین سبز برای سرنگ و سوزن معمولی ایجاد کردند.

سرنگ تاشو

برای اطلاعت بیشتر اینجا کلیک کنید.

بطری نوشیدنی الهام گرفته از اوریگامی

بطری اوریگامی

/هاگیوارا

اینریچه هاگیوارا فردی پیشگام در مهندسی اوریگامی است. او با استفاده از یک ورق کاغذ ، ساختارهای پیچیده اوریگامی را با موفقیت تکرار کرده است. در آزمایشگاهی در دانشگاه میجی، کلید تولید انبوه سازه های  مهندسی اوریگامی را در اختیار دارد. بیش از هشت سال است که مفهوم hagiwara  توسعه یافته است.

اینریچه هاگیوارا

هاگیوارا طرح های مهندسی شده با اوریگامی بسیاری دارد. او از بین آن‌ها شاید بیشتر از بطری های اوریگامی تا‌شونده انقلابی خود راضی باشد. راه حل جدید هاگیورا که در چهار سال مفهوم سازی شده است، هم قابل انعطاف و هم قابل حمل است.مردم می توانند بطری های خود را با توجه به مقدار مایع موجود در بطری تا کرده و فشرده کنند. این راحتی بیشتری را برای مردم به ارمغان می آورد.

بطری اوریگامی قابل حمل

همچنین هاگیوارا معتقد است این بطری های اوریگامی آشامیدنی مورد قدردانی قرار می گیرند. به این دلیل که به خاطرکاربردی بودن و ارزش زیبایی آنها و بیش از یک بار از آنها استفاده میکنند. او پیش بینی می کند که این بطری‌های اوریگامی تاشو در ظروف و محصولات آرایشی و دارویی نیز استفاده شود.

طراحی اولیه بطری اوریگامی

برای اطلاعت بیشتر اینجا کلیک کنید.