موشک کاغذی، جزو اوریگامی‌هایی است که اکثرمان در کودکی باهاش خاطره داریم. توی این مقاله قرار است به افتخارآفرینی های موشک کاغذی از گینس تا کشفیات علمی بپردازیم و همچنین ساخت اوریگامی موشک را یاد بگیریم.

بزرگ‌ترین موشک کاغذی

در مارس ۲۰۱۲، موزه هوا و فضا یک هواپیمای غول‌پیکر کاغذی (احتمالا بزرگ ترین هواپیمای کاغذی ساخته شده تا کنون) را در صحرای آریزونا به فضا پرتاب کرد. این هواپیما ۴۵ فوت طول و ۸۰۰ پوند وزن داشت.

این هواپیما با نام “عقاب صحرایی آرتورو” توسط هلیکوپتر به هوا کشیده شد. در ارتفاع ۲۷۰۳ پا ، عقاب صحرایی آرتورو آزاد شد و با سرعت ۹۸ مایل بر ساعت برای چند ثانیه حرکت کرد. سپس با فرود شدید تصادفی به زمین سقوط کرد (فیلم را ببینید). عقاب صحرایی آرتورو از کاغذی که ما می‌شناسیم ساخته نشده است، بلکه از آن کاغذ ساخته شده است. بزرگترین موشک کاغذی از Falconboard (نوعی مقوا تخته ای) ساخته شده بود.این هواپیما توسط آرت تامپسون ساخته شده و مدل آن از هواپیمای کاغذی ساخته شده توسط آرتورو والدنگر ۱۲ ساله ساخته شده است. امید است که این پروژه کودکان را تشویق به ادامه فعالیت در زمینه هوانوردی و مهندسی کند.

بزرگترین-اوریگامی-موشک

طولانی‌ترین مسافت طی شده توسط موشک کاغذی

فوریه ۲۰۱۲: یک رکورد جدید گینس در طولانی ترین مسافت طی شده توسط اوریگامی موشک ثبت شد! جو ایوب (مدافع سابق فوتبال آمریکایی) و جان کالینز (طراح هواپیمای کاغذی) موفق به پرواز اوریگامی موشک به مسافت ۶۹٫۱۴ متر (۲۲۶ پا، ۱۰ اینچ) شدند.

جان کالینز بیش از ۴۰ سال است که هواپیماهای کاغذی را تا می‌کند، طراحی و پرواز می‌کند. او در چهار سال گذشته تلاش کرده تا رکورد قبلی راه دور را شکست دهد. کالینز می گوید “این فنی ترین هواپیمایی است که من ساخته ام” و “علم فوق العاده مهم است”.

رکورد قبلی که در سپتامبر ۲۰۰۳ ثبت شد، متعلق به استفان کرایگر بود که با موشک کاغذی خود به مسافت ۶۳٫۱۹ متر (۲۰۷ پا، ۴ اینچ) پرواز کرد. تماشای ویدیو.

طولانی‌ترین زمان به پرواز درآمدن موشک کاغذی

در سال ۲۰۰۹، تاکوئو تودا (مهندس و رئیس انجمن هواپیماهای اوریگامی ژاپن) با ماندن هواپیمای کاغذی خود در هوا به مدت ۲۷٫۹ ثانیه رکورد جدید گینس را ثبت کرد. هواپیما از یک ورق کاغذ بدون هیچ برشی ساخته شده است.

رکورد قبلی طولانی ترین پرواز جهان در اختیار کن بلکبرن در سال ۱۹۹۸ بود: هواپیمای کاغذی وی ۲۷٫۶ ثانیه روی سطح شناور بود. فقط ۰٫۳ ثانیه تفاوت – این نزدیک است، بسیار نزدیک!

طولانی-ترین-پرواز-اوریگامی-موشک

موشک کاغذی و ایستگاه فضایی

موشک کاغذی فقط سرگرمی و بازی نیست دانشمند ژاپنی امیدوار است بتواند هواپیماهای کاغذی را از ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب کند. هواپیماهای کاغذی شیمیایی تصفیه شده در تونل باد مافوق صوت آزمایش شده اند و از سرعت ۷ ماخ و بیش از ۴۰۰ درجه فارنهایت جان سالم به در برده اند. تقریباً ۳۰ هواپیما که هریک کمتر از ۳ اینچ طول دارند از فضا عبور کرده و وارد جو زمین می شوند و احتمالاً در اقیانوس ها فرود می آیند. هیچ سیستم ردیابی، هدایت یا بازیابی وجود ندارد. اگر هواپیماهای کاغذی از بازگشت مجدد جان سالم به در ببرند، این وظیفه افراد عادی است که مانند شما، هواپیماها را بازیابی کرده و به دانشمندان بازگردانند. دستورالعمل ها در هواپیماها به ۱۰ زبان مختلف چاپ می شوند.

موشک-کاغذی-و-ایستگاه-فضایی

پروژه هواپیمای فضایی سامسونگ

دانشمند موشک نیستید؟ مشکلی نیست. در ژانویه ۲۰۱۱، جوئل ویچ، هوادار هواپیمای کاغذی، بالن هوا را بیش از ۲۰ مایل به پرواز درآورد. هنگامی که بادکنک هوا منفجر شد ، ۲۰۰ هواپیمای کاغذی از لبه فضا پرتاب شدند. هر هواپیما یک پیام بارگذاری شده (ارائه شده توسط عموم مردم) را روی کارت حافظه سامسونگ حمل می کرد. اگرچه “پروژه هواپیمای فضایی” در آلمان آغاز شد، اما موشک‌های کاغذی در کشورهایی مانند استرالیا، روسیه، هند، ایالات متحده، کانادا و آفریقای جنوبی یافت شده‌اند! اگر به طور اتفاقی یکی از این هواپیماهای کاغذی صورتی و بنفش را پیدا کردید، به جوئل پیامی ارسال کنید زیرا امیدوار است بتواند رکورد دورترین پرواز موشک کاغذی را تا به حال به ثبت برساند!

موشک-کاغذی-سامسونگ

پروژه پاریس

فقط ۲ ماه قبل، در نوامبر ۲۰۱۰، علاقه‌مندان به فضای بریتانیایی (استیو دنیلز ، جان اوتس و لستر هینز) یک موشک کاغذی را از فضا پرتاب کردند، همچنین با استفاده از بادکنک هلیوم. پروژه آنها با نام “PARIS” (هواپیمای کاغذی منتشر شده در فضا) ، یک هواپیمای کاغذی را پرتاب کرد و نه یک ناوگان هواپیما. این هواپیما (به نام کرکس) دارای ۳ بال طول بال بود و از نی کاغذی ساخته شده بود. این هواپیما در اسپانیا به فضا پرتاب شد و تنها ۱۰۰ مایل از نقطه انتشار با موفقیت بازیابی شد.

ربات اوریگامی ساز

به همه آن هواپیماهای کاغذی نگاه کنید! آیا اگر دستگاهی وجود داشته باشد که بتواند هواپیماهای کاغذی را برای شما تا کند ، عالی نخواهد بود؟ خوب وجود دارد. در سال ۲۰۰۸ ، Balkcom & Mason اولین ربات تاشو اوریگامی را اختراع کردند. این دستگاه می تواند هواپیمای کاغذی، کلاه ایمنی سامورایی و لیوان کاغذی را تا کند.

اما از فن آوری فوق پیشرفته فوق نترسید. در سال ۲۰۱۳، Hknssn با استفاده از آجر لگو یک دستگاه تاشو کاغذ ساخت. این می تواند یک هواپیمای کاغذی را تا کند و پرتاب کند. مسلماً دستگاه لگو بیشتر یک عملکرد مکانیکی است در حالی که ربات فوق یک شاهکار محاسباتی است.

بنابراین، چرا یک کودک ۵ ساله می تواند یک هواپیمای کاغذی مناسب را تا کند، اما برای انجام همان کار به یک ماشین پیچیده و بزرگ نیاز است؟ پاسخ در مهارت، حساسیت و قضاوت نهفته است. انسانها می توانند اجسام نرم و انعطاف پذیر را دستکاری کرده و تصمیم بگیرند که در کجا پرواز کنند (بهانه بازی را ببخشید). ماشین ها نمی توانند ببینند و احساس نمی کنند و نمی توانند با مواد غیر سفت و سخت کنار بیایند. کاغذ و پارچه ها بسیار فلاپی هستند و رفتار غیرقابل پیش بینی دارند.

دیاگرام اوریگامی موشک

 هواپیما هواپیماهای کاغذی نمونه ای کلاسیک از اوریگامی حرکتی هستند.(خرید بسته اوریگامی حرکتی و لاکی استار موشک) آنها راحت جمع می شوند ، پرواز آنها سرگرم کننده است و مردم نمی توانند در برابر راه اندازی آنها مقاومت کنند. ۲۶ مه روز غیر رسمی هواپیمای کاغذی ملی در آمریکا است، روزی که دوستان دور هم جمع می شوند و با هواپیماهای کاغذی پرواز می کنند. اما لازم نیست تا ۲۶ مه منتظر بمانید تا یک تکه کاغذ را تا کنید – همین امروز یاد بگیرید که چگونه یک هواپیمای کاغذی را تا کنید!

دیاگرام-ساخت-اوریگامی-موشک

سخن آخر

موشک کاغذی(اوریگامی موشک) جزو معدود اوریگامی‌هایی هستش که تقریبا تمامی افراد با آن خاطره دارند و حداقل یک بار درکودکی آن را ساخته‌اند.

در این مقاله دیدیم که چگونه با پروازهای طولانی و مسافت‌های طولانی تر رکوردهای گینس را جابجا کرد. چگونه به کمک علم هوافضا آمد و چگونه جای خود را در قلب تبلیغات باز کرد.