یک پاکت پول(پاکت هدیه) سفارشی ایجاد کنید. به روزهای گذراندن یادداشت ها در کلاس فکر کنید – روش خاصی برای تا کردن آنها وجود داشت. همین امر در مورد “اریگاتا“، هنر ژاپن باستان در بسته بندی هدایا در کاغذ بدون استفاده از چسب یا قیچی نیز صدق می کند. اوریگاتا بعداً به “اوریگامی” تبدیل شد، واژه ای مدرن که برای ساختن کاغذهای تاشو استفاده می شود – و فقط برای بسته بندی هدیه استفاده نمی شود. این پاکت های دست ساز جلوه خاصی به کارت های تولد ، هدایای فارغ التحصیلی و هدایای عروسی می‌دهند. به راحتی می توانید یک نامه را با استفاده از تنها یک ورق کاغذ چاپگر A4 سایز یا مقوای سبک رنگی، تا کنید. 

تازدن را شروع کنید

برای ساخت پاکت پول، اگر کاغذ دارید، کاغذ را در حالت عمودی، سمت سفید (یا “طرف اشتباه”) به بالا شروع کنید. گوشه سمت چپ بالای کاغذ را به سمت راست تا کنید (یک نوار کوچک در پایین مشخص می شود). در مرحله بعد، گوشه سمت راست بالا را به سمت چپ تا کنید تا نقطه اولین چین خود را برآورده کنید. سپس قسمت بالای مثلث را به سمت پایین تا کنید تا به لبه فلپ برسد. نوار پایینی را به سمت بالا تا کنید و آن را خوب چین دهید تا یک خط تمیز در امتداد لبه پایینی کاغذ ایجاد شود.

پاکت-پول

پاکت را شکل دهید

هنگامی که یک مستطیل با چین های مختلف خود در یک طرف دارید، وقت آن است که قسمت کاربردی پاکت را ایجاد کنید. قسمت مثلثی را در پشت و روی فلپ بالا تا کنید. با این کار مثلث بالای پاکت در جای خود محکم می شود. در مرحله بعد، کاغذ را از سمت چپ به راست بچرخانید تا طرف دیگر آشکار شود. کره چشم یک مربع در هر دو سمت چپ و راست کاغذ است (حتی می توانید با مداد نشانه های کوچکی برای نشان دادن محل تا کردن آن ایجاد کنید). مربع‌های چپ و راست را به سمت وسط تا کنید. باید یک همپوشانی کوچک در مرکز وجود داشته باشد. یکی از طرف‌های همپوشان را در طرف دیگر قرار دهید

پاکت-هدیه

اندازه پاکت پول را تنظیم کرده و آن را به پایان برسانید

پس از جمع شدن دو طرف، همپوشانی خود را ارزیابی کنید. سپس، چین ها را در هر دو طرف چپ و راست تنظیم کنید تا محتویات داخل آن جا بیفتد. اگر کاغذ کمتری را از هر طرف تا کنید، پاکت طولانی تر می‌شود. اگر بیشتر تا بزنید کوچکتر می‌شود. هنگامی که نسبت های مناسب را بدست آوردید، پاکت را به طرف دیگر بچرخانید تا محصول نهایی نشان داده شود.

پاکت-پول

پاکت پول اوریگامی خود را تزئین کنید

تزئین پاکت هدیه دست ساز شما به هدیه زیبایی می‌بخشد. از قلم های رنگی برای نوشتن یک یادداشت یا تزئین آن با نام گیرنده استفاده کنید. برای پروژه خود کاغذهای مخملی، چیوگامی یا فلزی انتخاب کنید تا به آن احساس رسمی تری بدهید. کاغذهای طرح دار برای هدیه تولد یا هدیه عروسی بسیار مناسب است. برچسب ها ، برش های کاغذی و کنفتی های رنگارنگ را می توان روی پاکت برای کمی استعداد اضافه کرد.