در اوریگامی، گاهی لازم است بجای استفاده از سایز معقول کاغذ، از ابعاد مختلفی از آن کاغذ استفاده کنیم. حال در این مقاله بهتون آموزش میدهیم که چگونه یک کاغذ مربعی شکل را ابعاد مختلف تقسیم کنید

تقسیم کاغذ به سه قسمت

روشهای زیادی برای تقسیم یک ورق کاغذ به یک سوم مساوی وجود دارد. برخی از روشها آسانتر از روشهای دیگر هستند. روش نشان داده شده در اینجا این است:

– نسبتاً آسان ،

– اما ۲ علامت چین و چروک باقی می گذارد.

تقسیم-کاغذ
تقسیم-کاغذ





یک ورق کاغذ را بالا و پایین تا کنید و باز کنید. می توانید کاغذ را تا انتها چروک کنید ، یا فقط لبه سمت راست را چین دهید (یک چین کوچک).



گوشه سمت چپ پایین را تا کنید تا چین و چروک ایجاد شده در بالا را برآورده کنید (دو نقطه را به هم وصل کنید).





محلی که لبه سمت چپ کاغذ با لبه بالای کاغذ همپوشانی دارد تقسیم ۱٫۳ و ۲٫۳ است. این مکان را با مداد یا یک انگشت دیگر علامت گذاری کنید.



قسمتی را که ۲٫۳ عرض دارد از وسط تا کنید تا ۱٫۳ + ۱٫۳ + ۱٫۳ تقسیم شود

تقسیم کاغذ به پنج قسمت

گاهی اوقات، ممکن است لازم باشد یک ورق کاغذ مربع را به پنج قسمت تقسیم کنید. به سختی می توان “۱٫۲” را با تقسیم ۱٫۵ تقسیم کرد. با این حال، با اوریگامی، دستیابی به تقسیم ۱٫۵ دقیق در ۳ مرحله به طرز شگفت آوری آسان است. این روش ۲ خط چین ایجاد می کند.

تقسیم-کاغذ

    یک ورق مربع کاغذ را از چپ به راست تا کنید و باز کنید.

تقسیم-کاغذ

با نگاه کردن به نیمه راست کاغذ، در امتداد مورب از گوشه پایین سمت راست تا وسط لبه بالای کاغذ تا کنید.

 

تقسیم-کاغذ

مکانی که گوشه سمت راست بالای کاغذ در آن قرار دارد تقسیم بندی ۱٫۵ و ۴٫۵ را نشان می دهد. یک دره عمودی در اینجا ایجاد کنید باز کردن به یک مربع.

تقسیم-کاغذ

قسمتی را که ۴٫۵ عرض دارد از وسط تا کنید و باز کنید تا تقسیم ۱٫۵ + ۲٫۵ + ۲٫۵ بدست آید.

تقسیم-کاغذ

قسمتهای ۲٫۵  پهن را از وسط تا کنید و باز کنید تا به تقسیم ۱٫۵ برابر برسید.

تقسیم-کاغذ

کاغذ را به هفت قسمت تقسیم کنید

اغلب اتفاق نمی افتد، اما گاهی اوقات باید یک ورق کاغذ مربع را به هفت قسمت مساوی تقسیم کنید. تقریباً “کره چشم” یا برآورد تقسیمات هفتم بدون خط کش تقریباً غیرممکن است، اما با چند چین ساده، اریگامی می تواند به دقت تقسیم ۱٫۷ را پیدا کند. این روش ۴ خط چین ایجاد می کند.




یک ورق کاغذ مربع را در امتداد مورب تا کنید و باز کنید. این کار را در جهت دیگر تکرار کنید تا علامت چین “X” به دست آید.



گوشه سمت راست بالای کاغذ را به مرکز تا کنید. باز کنید




روش را تکرار کنید: گوشه سمت راست بالای کاغذ را تا محل تلاقی خطوط چین نزدیک به گوشه تا کنید. باز کنید





کاغذ را مطابق شکل تا کنید و باز کنید: خط چین باید از گوشه سمت راست پایین صفحه شروع شده و از خطوط چین متقاطع نزدیک گوشه کاغذ عبور کند (با نقطه سیاه نشان داده شده است).




محل برخورد چین و چروک با لبه بالای کاغذ تقسیم ۱٫۷ است. اینجا یک تا کنید/باز کنید.





از این تقسیم ۱٫۷ استفاده کنید تا ۶٫۷ باقی مانده صفحه را به ۱٫۷ تقسیم مساوی تقسیم کنید. می توانید با انجام یک چین آکاردئونی (تاشو فن اریگامی) در طول کاغذ به این هدف برسید. یا می توانید قسمت بزرگ را به نصف تا کنید (عرض هر کدام ۳٫۷ باشد) و سپس از قسمت ۱٫۷ به عنوان راهنما برای تا کردن تقسیم ۱٫۷ برابر استفاده کنید.

در بیشتر موارد، دانستن نحوه تقسیم یک ورق به یک سوم ، چهارم یا پنجم مساوی کافی است. در موارد نادری ممکن است لازم باشد یک ورق را به هفت هفتم یا نهم تقسیم کنید. بخشهای کوچکتر از آن کاملاً تخصصی هستند و تعداد کمی از پوشه های کاغذی “روزمره” به چنین مهارتهایی نیاز خواهند داشت.

با این حال ، اگر شما از آن دسته افرادی هستید که از اریگامی و ریاضی لذت می برند ، یا اگر اریگامی خود را طراحی می کنید ، ممکن است بخواهید یاد بگیرید که چگونه یک ورق کاغذ مربع را به هر تعداد تقسیم کنید. این به طرز شگفت انگیزی آسان است – شما فقط باید ۳ چیز را بدانید:

  • ایده کلی ،
  • قدرت دو ،
  • روش شناسی

کاغذ را به بخشهای nام تقسیم کنید: ایده کلی

ایده کلی این است: شما دو چین مورب ایجاد خواهید کرد و تقاطع دو چین تقسیم هدف شما است.

اولین چین مورب آسان است: در نیم گوشه به گوشه تا کنید و سپس باز کنید. چین دوم نیاز به کمی محاسبه و درک “قدرت دو” دارد.

قدرت های دو

“قدرت دو” به سادگی به این معنی است:

دو به توان یک برابر دو است ،

دو به توان دو برابر چهار ،

دو به توان سه برابر هشت است ، …

روش شناسی

برای تعیین محل چین دوم مورب باید بزرگترین “قدرت دو” را پیدا کنید که کمتر از تعداد تقسیمات مورد نظر شما (n) است.به عنوان مثال ، اگر می خواهید یک ورق کاغذ مربع را به ۵ قسمت مساوی تقسیم کنید ، n = 5. بزرگترین “قدرت دو” که کمتر از ۵ است ۴ است ، همانطور که در جدول نشان داده شده است. تفاوت بین ۵ و ۴، ۱ است. فاصله از لبه پایینی کاغذ باید ۱/۴ باشد.

مورب دوم خود را از گوشه پایین سمت چپ تا علامت ۱٫۴ تا کنید. تقاطع (نقطه) محل تقسیم ۱٫۵ است.

توالی چین ها برای رسیدن به تقسیم ۱٫۵ در اینجا نشان داده شده است. توجه داشته باشید که یافتن علامت ۱٫۴ در امتداد لبه سمت راست کاغذ آسان است (به نصف تا کنید ، سپس دوباره به نصف تا کنید). در واقع ، همه “قدرت دو” به راحتی قابل دستیابی است زیرا تا کردن یک ورق کاغذ به نصف به شما ۲ ، ۴ ، ۸ ، ۱۶ ، ۳۲ ، … تقسیم می کند

این روش برای یافتن قطرهای متقاطع را می توان با هر تعداد تقسیم انجام داد.

بیایید یک مثال دیگر را امتحان کنیم. شما می خواهید یک ورق کاغذ مربع را به ۷ قسمت تقسیم کنید.

بزرگترین “قدرت دو” کمتر از ۷ ، دوباره ۴ است.

۷ تفریق ۳٫۴ است.

بنابراین فاصله عمودی از لبه پایینی کاغذ باید ۳٫۴ باشد.

چین دوم مورب باید از گوشه پایین سمت چپ تا علامت ۳٫۴ در لبه سمت راست کاغذ امتداد یابد. تقاطع (نقطه) دو چین مورب تقسیم ۳٫۷ را نشان می دهد.

سپس می توانید قسمت ۴٫۷ را به ۱٫۷ تقسیم کنید (قسمت را به نصف و سپس دوباره به نصف تقسیم کنید). از ۱٫۷ برای تقسیم بیشتر بخش ۳٫۷ به هفتم استفاده کنید.

در اینجا یک مثال دیگر وجود دارد: یک کاغذ مربع را به ۱۱ قسمت مساوی تقسیم کنید.

بزرگترین “قدرت دو” کمتر از ۱۱ برابر ۸ است.

۱۱ تفریق ۸٫۳ است.

بنابراین فاصله عمودی از لبه پایینی کاغذ باید .۳٫۸ باشد.

مورب دوم را تا کنید تا چین از گوشه سمت چپ پایین تا علامت ۳٫۸ در لبه سمت راست کاغذ امتداد یابد. تقاطع (نقطه) دو چین مورب تقسیم ۳٫۱۱ را نشان می دهد